تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 فروردين 1394 ساعت 14:00

خوشبینی «کری» به موافقت کنگره با توافق با ایران

وزیر امور خارجه آلمان و همتایان اروپایی و آمریکایی وی در جریان نشست «G7» ابراز امیدواری کردند که کنگره آمریکا نسبت به توافق هسته ای با ایران نظر مساعدی خواهد داشت.

فرانک والتر اشتاین مایر به نقل از جان کری همتای آمریکایی اش گفت: جان کری در نشست «G7» (هفت کشور صنعتی جهان) اظهار امیدواری کرده است که توافق هسته ای با ایران مورد توافق کنگره آمریکا قرار بگیرد.

پیشتر در آغاز نشست، جان کری به خبرنگاران گفته بود که وی از توانایی اوباما در قانع کردن کنگره برای موافقت با توافق هسته ای با ایران اطمینان خاطر دارد.

اشتاین مایر افزود: دیدگاه غالب آن است که با دستیابی به چارچوب کلی توافق، راه برای به نتیجه رساندن آن در کنگره نیز باز می شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با ابراز خوشبینی از آینده توافق هسته ای با ایران گفت: در هفته های آتی تلاش ما بر تنظیم جزئیات توافق نهایی با ایران متمرکز می شود. ما سعی می کنیم شرایط سیاسی و مطلوبی را فراهم کنیم تا همه کشورهای دخیل در مذاکره به اجماع با توافق نهایی موافقت کنند.

فدریکا موگرینی افزود: اطمینان دارم ایالات متحده آمریکا درک می کند که تفاهم به دست آمده در جهت تامین امنیت خاورمیانه و جهان است.(مهر)

727 نمایش

نظر دادن