تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 دی 1393 ساعت 10:09

فرمانده سپاه مختار ترور شد +عکس

واثق البطاط، رزمنده شیعه عراقی و فرمانده یگان های موسوم به سپاه مختار در استان دیاله عراق ترور شد و به شهادت رسید. سید واثق نخستین رزمنده عراقی بود که با شلیک خمپاره به پاسگاه مرزی عربستان، به آنها درباره دخالت در امور کشورش هشدار داد.  

به گزارش شبکه خبر، رسانه های عراقی به نقل از منابع خود در یگان های مردمی جیش المختار اعلام کردند که واثق البطاط، فرمانده سپاه مختار و یکی از بنیانگذار حزب الله عراق دیروز در اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای در منطقه المعظم استان دیاله به شهادت رسیده است.

این روحانی مبارز، نخستین رزمنده عراقی بود که در پاسخ به تهدیدات و دخالت های آل سعود در عراق، با شلیک چندین گلوله خمپاره به مناطق مرزی عربستان، به آنها هشدار داد و بلندپروازی های رسانه های سعودی را خاموش کرد.

سید واثق، پس از اطلاع از همکاری سازمان منافقین با تروریست های تکفیری و برپایی جلسات آنها در کردستان عراق، با کاتیوشا و خمپاره اردوگاه لیبرتی را هدف قرار داد و از دولت عراق خواست، اگر نمی تواند قاتلان مردم عراق را از کشور بیرون کند، لااقل مانع تداوم جنایت های آنها شود.

پس از آنکه سید واثق، این دو حمله را بر عهده گرفت؛ دولت عراق او را بازداشت کرد و مدتی در زندان نگه داشت.

شهید واثق البطاط در لباس رزم
خبر شهادت این فرمانده غیور را رسانه های عراقی منتشر کردند و تکفیری های داعش، صبح امروز آن را بازتاب دادند.

این موضوع نشان می دهد که داعش، هیچ طرح و برنامه ای برای ترور البطاط نداشته و نه تنها عامل این اقدام نبوده، بلکه بطور کلی از آن بی اطلاع بوده است.

روش ترور سید واثق، با سبک و سیاق تبلیغاتی داعش، که وقایع به مراتب کم اهمیت تر از این را در بوق و کرنا می کند و از آن ده ها فیلم و کلیپ می سازد، تفاوت دارد و دلیل مضاعفی است بر اینکه داعش، عامل ترور نبوده است.

همچنین نوع مواد منفجره مورد استفاده در بمب کنار جاده ای، اطلاع دقیق از زمان و مسیر عبور سید واثق و واکنش بعدی رسانه های سعودی این احتمال را افزایش می دهد که عملیات ترور با برنامه ریزی، هماهنگی و همکاری سازمان های اطلاعاتی برخی رژیم های منطقه که مدت هاست در سوریه و عراق فعالیت دارند، انجام شده است.

پیش از این، ده ها گزارش مستند درباره همکاری های اطلاعاتی و جاسوسی میان سازمان های امریکایی، صهیونیستی و عربی منتشر شده است. ضمن اینکه چندی پیش، مقامات امنیتی عراق اعلام کرده بودند اعضای گروهک منافقین با سازمان های جاسوسی و تروریستی برخی کشورها در ارتباط هستند و از آنها به عنوان مزدور و آدمکش برای انجام اقدامات موسوم به عملیات کثیف استفاده می شود.

در روزهایی که عربستان سعودی با دخالت در امور داخلی عراق و خصومت با دولت این کشور، از وابستگان وهابیت و تندروهای طرفدار داعش حمایت می کرد، سید واثق هشدار داد که چنانچه دخالت ها در کشورش ادامه یابد، شهرهای مهم سعودی را گلوله باران خواهد کرد.

 

* بی اطلاعی داعش و خبرسازی سعودی ها:

بی اطلاعی داعش از ترور سید واثق

بی اطلاعی داعش از کشته شدن فرمانده جیش المختار

صفحه های داعش در تویتر، در نخستین ساعات انتشار خبر ترور سید واثق، با شک و تردید به آن پرداخته و اعلام کردند که رسانه های بسیاری از کشته شدن فرمانده جیش المختار خبر داده اند. 17 ساعت بعد، تا عصر دوشنبه نیز، داعش از موضوع بی اطلاع بود و به نقل از رسانه های دیگر خبر را منتشر کرد. این درحالی است که در همین صفحه ها تصویر و خبر شهادت یکی دیگر از رزمندگان عراقی به نام عباس رهیف، با آب و تاب منتشر شده و حتی حمله یک شهروند فرانسوی به ماموران پلیس را نیز، به خود منسوب کرده اند.

 

دروغ الجزیره

در حالی که داعش از موضوع بی اطلاع است، الجزیره مدعی شد: داعش واثق البطاط را کشت.

 

ترور واثق البطاط توسط سعودی ها

سایر سایت های وابسته به سعودی ها نیز، ضمن یادآوری هشدار سید واثق به آل سعود، اصرار دارند که داعش او را کشته است.

 

دروغ سعودی ها

در شرایطی که صفحات پر سروصدای داعش، همچنان خبر شهادت سید واثق را به نقل از رسانه های دیگر منتشر می کنند، سایت های وهابی، ترور را به داعش نسبت داده و حتی اعلام کردند داعش در این باره بیانیه صادر کرده و نحوه ترور و تصاویر آن را نیز منتشر کرده است.

 

دروغ وهابی ها

سایت های وهابی ادعا کردند که داعش تصاویر و نحوه ترور سید واثق و به اسارت گرفتن برادرش را توضیح داده است. اما در مطلب، بجای بیانیه و تصاویر تهیه شده توسط داعش، تصویر منتشر شده در رسانه های عراقی را منتشر کرده و زیر آن نوشته است: تصویری که داعش از جسد واثق البطاط منتشر کرد. این سایت مدعی شده که داعش صادق البطاط، برادر سید واثق را نیز به اسارت گرفته است.

 

این خبرسازی ها در شرایطی ادامه دارد که داعش نه تنها بیانیه ای صادر نکرده، بلکه همچنان با تردید و به نقل از رسانه های دیگر، خبر شهادت سید واثق را منتشر می کند.

5992 نمایش

نظر دادن