تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 آذر 1393 ساعت 11:58

«جهاد نکاح» ۲ دختر استرالیایی!

گزارش منتشر شده در یک نشریه انگلیسی نشان می‌دهد دو زن استرالیایی ۱۸ و ۲۰ ساله برای ازدواج با تررویست‌های داعش به سوریه سفر کرده‌اند.

داعشبه گزارش تسنیم به نقل از هفته نامه ساندی تلگراف، دو زن استرالیایی به نام های "هدن 18 ساله و حفصه 20 ساله" برای ازدواج با شبه نظامیان داعش به سوریه عزیمت کرده اند.

بر اساس این گزارش جولیه بیشاپ وزیر خارجه استرالیا در این باره تاکید کرد که "این یک پدیده به شدت آزاردهنده است. ما اکنون شاهد زنان جوانی هستیم که تحت تاثیر افکار و عقاید افراطی قرار گرفته و برای پیوستن به سازمان های تروریستی در عراق و سوریه به این کشورها سفر می کنند.

این نخستین مورد از زنان استرالیایی بوده که به صورت مستقل به خاور میانه سفر کرده اند تا به داعش و سایر گروه های تروریستی بپیوندند. در ماه آرویل نیز دو دختر نوجوان اتریشی از وین عازم سوریه شده بودند.

بر اساس قوانین استرالیا این دو زن جوان اگر به استرالیا بازگردند به خاطر سفر به مناطق ممنوعه که تحت تسلط و کنترل داعش است به بیش از 10 سال زندان محکوم خواهند شد.

مقام های اطلاعاتی آمریکا به روزنامه واشنگتن پست گفته اند که هر ماه بیش از 1000 تروریست خارجی به گروه های شبه نظامی در سوریه ملحق می شوند. بر اساس برآوردهای سازمان ملل حدود 15 هزار تروریست خارجی هم اکنون در گروه های مختلف تروریستی در منطقه عضویت دارند.

داعش در مناطق تحت تصرف خود خلافت اسلامی اعلام کرده است. در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داده است.

3366 نمایش

نظر دادن