تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 مرداد 1393 ساعت 15:59

خودسوزی کارفرمای ایلامی!

«اقدام به خودسوزی این کارفرما پس از آن صورت گرفت که بانک صنعت معدن حاضر نشد تا تسهیلات مالی مورد تقاضای او را پرداخت کند./ کارخانه تحت مدیریت وی از سال گذشته به دلیل مشکل نقدینگی تعطیل شده بود.»

خودسوزی کارفرمای ایلامی در اعتراض به موانع بخش تولید

منابع خبری در ایلام از وضعیت نامشخص شغلی کارگرانی خبر می‌دهند که کارفرمای‌شان در روز ۱۹ مرداد ماه براثر شدت جراحات ناشی از خودسوزی درگذشت.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایلنا؛ پنجشنبه ۱۶ مرداد آقای «س.ع» مدبرعامل کارخانه پروفیل زاگراس در محل ساختمان مرکزی بانک صنعت و معدن واقع در منطقه پارک وی تهران در اعتراض به پرداخت نشدن تسهیلات مصوب بانکی اقدام به خودسوزی کرد. این فرد که به بیمارستان سوانح سوختگی منتقل شده بود در روز دوشنبه ۱۹ مرداد بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی درگذشت.

براساس آنچه که به نقل از «شعبان فروتن» رئیس اتاق صنایع، معادن و بازرگانی استان ایلام در برخی از رسانه‌ها منتشر شده است، اقدام به خودسوزی این کارفرما پس از آن صورت گرفت که بانک صنعت معدن حاضر نشد تا تسهیلات مالی مورد تقاضای او را پرداخت کند. کارخانه تحت مدیریت وی از سال گذشته به دلیل مشکل نقدینگی تعطیل شده بود.

در همین رابطه «محسن چمن‌آرا» اتاق بازرگانی ایلام به خبرنگار ایلنا گفت: این کارفرما برای تامین نقدینگی مورد نیاز کارخانه پروفیل زاگرس در ازای تامین مبلغ ۶ میلیارد تومان وثیقه از بانک صنعت و معدن ۵ میلیارد تومان درخواست وام کرده بود اما در ‌‌نهایت مسئولان بانکی تنها حاضر به پرداخت ۲و نیم میلیارد تومان تسهیلات اعتباری بودند.

وی افزود: ظاهرا این کارفرما که از تجار باسابقه استان ایلام نیز محسوب می‌شود برای متقاعد کردن مسئولان بانک صنعت و معدن تلاش بسیاری می‌کند اما در ‌‌نهایت به دلیل بی‌نتیجه بودن پیگیری‌ها اقدام به خودسوزی می‌کند.

همچنین «علی محمد عزیزی» رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان ایلام در خصوص سابقه فعالیت این واحد صنعتی به ایلنا گفت: کارخانه فولاد زاگرس از نیمه دوم دهه ۸۰ فعالیت خود را شروع کرد اما در پی رکودی که از سال ۹۱ در بخش اقتصادی به وجود آمد در تامین نقدینگی دچار مشکل شد.

وی با بیان اینکه در نتیجه رکود اقتصادی فعالیت در همه بخش‌های تولیدی با مشکلاتی مواجه شد، گفت: بدون تردید رکود اقتصادی در فعالیت کارخانه پروفیل زاگرس تاثیر گذار بوده است که مدیرعامل آن از طریق خودسوزی نسبت به عدم همراهی نظام بانکی واکنش اعتراضی نشان داده است.

گفتنی است پیش از این اخباری در خصوص انتحار کارگران در اعتراض به مشکلات صنفی‌شان منتشر شده بود اما این اولین مورد از خودکشی یک کارفرما در اعتراض به موانع تولید است.

1588 نمایش

نظر دادن