تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 بهمن 1392 ساعت 14:46

توضیحات زیباكلام درباره به رسمیت شناختن اسراییل: اسراییل قطعا اشغالگر است

قطعا اسراییل اشغالگر است. در سال 1967 در جنگ 5 روزه اسراییل بخش‌هایی از خاك همسایگانش را به اشغال درآورد و طبیعی است كه از این بابت اسراییل اشغالگر است.

اسراییل قطعا اشغالگر است

صادق زیباكلام گفت: رژیم اسراییل رژیمی اشغالگر است و سخنان من در مناظره ناظر به رای سازمان ملل بوده است.

این استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درخصوص تیتر برخی رسانه‌ها به نقل از اظهارات وی مبنی بر به رسمیت شناختن اسراییل اظهار داشت: اولا موضوع مناظره ربطی به اسراییل نداشت. موضوع مناظره در خصوص انقلاب اسلامی و ایدوئولوژی انقلاب بود و سوالات نیز در همین زمینه طرح شد.

وی افزود: ثانیا در میان مناظره یكی از دانشجویان سوال كرد كه آیا شما اسراییل را به رسمیت می‌شناسید یا نه؟ علت این سوال هم این بود كه من عرض كردم چه كسی به ما این رسالت را داده است كه اسراییل را نابود كنیم؟ آیا سازمان ملل از ما خواسته است؟ آیا اعراب یا فلسطینیان یا شورای امنیت یا سازمان كنفراس اسلامی یا اكثریت مردم ایران از دولت خواسته‌اند اسراییل را نابود كند؟

این فعال دانشگاهی ادامه داد: من گفتم اعراب و فلسطینی‌ها هم به دنبال تشكیل كشور مستقل فلسطینی هستند و خواهان نابودی اسراییل نیستند. در این بخش دانشجویی از من درباره به رسمیت شناختن اسراییل سوال كرد. من گفتم سرزمین‌هایی را كه سازمان ملل در سال 1327 / 1948 به رسمیت شناخته را به رسمیت می‌شناسم.

زیبا كلام تصریح كرد: در حقیقت مراد من این بود كه من اسراییلی را كه در چارچوب سازمان ملل وجود دارد؛ به رسمیت می‌شناسم. معنی دیگر این حرف آن است كه در جنگ‌های 1948 یعنی ظرف 65 سال گذشته اسراییل بخش هایی از كشورهای عربی را به اشغال خود در آورده است. این سرزمین‌ها شامل كرانه غربی رود اردن می‌شود. بنابراین این سرزمین‌ها شمامل اسراییل نیست و به اشغال درآمده است.

این استاد دانشگاه دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال كه پس شما معتقد هستید كه اسراییل اشغالگر است؛ تاكید كرد: قطعا اسراییل اشغالگر است. در سال 1967 در جنگ 5 روزه اسراییل بخش‌هایی از خاك همسایگانش را به اشغال درآورد و طبیعی است كه از این بابت اسراییل اشغالگر است.

زیبا كلام در پایان گفت: بلندی های جولان و كرانه غربی رود اردن جزء خاك اسراییل نیست و آنها را به تصرف نظامی درآورده است و سازمان ملل آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

2171 نمایش

نظر دادن