تاریخ انتشار: شنبه, 14 دی 1392 ساعت 11:35

التهاب یک پرواز پردردسر/ مسافران بعد از سه بار سوارشدن به مقصد رسیدند!

مسافران پرواز شماره 7422 هواپیمایی کیش ایر که قرار بود روز پنج شنبه، 12 دی ماه، جزیره زیبای کیش را به مقصد اصفهان ترک کنند، لحظات سخت و دلهره آوری را از سر گذراندند.

به گزارش تین نیوز، پرواز روز پنج شنبه کیش ـ اصفهان، قرار بود ساعت 1 بعد از ظهر فرودگاه کیش را ترک کند و یک ساعت بعد، در اصفهان فرود بیاید، اما در این سفر، اتفاقاتی رخ داد که باعث شد نهایتا این پرواز، ساعت 7 در فرودگاه اصفهان، فرود بیاید. ◄ التهاب یک پرواز پردردسر

بر اساس گفته های مسافران این پرواز، هواپیمای کیش ایر، بار اول، از روی شیراز به کیش بازمی گردد و مسافران را پیاده می کنند، بار دوم، مسافران را سوار و پیاده می کنند و بار سوم، مسافران که خسته، عصبی و ترسیده بودند، بالاخره به اصفهان می رسند.

هواپیمای کیش ایر که ظاهرا فوکر بوده و لرزش های شدیدی نیز در طول پرواز داشته، بعد از گذشت 27 دقیقه، از روی آسمان شیراز، دور می زند و به سمت کیش برمی گردد.

یکی از مسافران این پرواز به تین نیوز می گوید: بعد از گذشت مدتی از تیک آف، احساس کردم هواپیما دور زود. پس از آن مهمانداران که نگران به نظر می رسیدند، اعلام کردند که مسافران کمربندهایشان را ببندند اما نگفتند چه اتفاقی افتاده است تا این که خلبان اعلام کرد که مشکل فنی برای هواپیما پیش آمده و باید به کیش برگردیم.

وی ادامه می دهد: با توجه به این که مدت پرواز کیش ـ اصفهان، 1 ساعت و 5 دقیقه اعلام شده بود و 27 دقیقه از زمان پرواز سپری شده بود، وقتی اعلام شد که برای رفع نقص، به کیش برمی گردیم، مسافران اعتراض کردند و اعتراضشان این بود که زمانی که قرار است صرف برگشتن به کیش شود، صرف رفتن به اصفهان شود و در اصفهان، نقص، برطرف گردد، با این وجود به این اعتراضات توجهی نشد و هواپیما به کیش برگشت، البته سرعت هواپیما در زمان برگشت آنقدر بالا بود که مسیری را که در 27 دقیقه طی کرده بود، در حدود 15 دقیقه طی کرد. به نظر می رسید، مسئله جدی بود اما درباره نقص فنی و مشکل پیش آمده، توضیحی به ما داده نمی شد.

این مسافر در ادامه می گوید که یکی از مهمانداران به او گفته است که هواپیما به خاطر ترک خوردن شیشه جلوی خلبان، مجبور به بازگشت شده است.

وقتی هواپیما به فرودگاه کیش بازمی گردد، به مسافران گفته می شود که هواپیمای دیگری از سوی شرکت کیش ایر، در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. با این وجود، مسافران اصفهان، حدود یک ساعت در فرودگاه کیش سرگردان می مانند و نه تنها هیچ عذرخواهی از آنها صورت نمی گیرد، بلکه توضیحی نیز از سوی مسئولان پرواز و شرکت کیش ایر درباره میزان تاخیر و علت آن، به آنها داده نمی شود.

پس از گذشت یک ساعت سرگردانی، مسافران، دوباره بازرسی شده و سوار هواپیمای دیگری می شوند که ظاهرا از جمله هواپیماهای پهن پیکر کیش ایر بوده است. مسافران که لحظات سختی را از سر گذرانده و خسته و عصبی بودند، حدود یک ساعت درون هواپیما، منتظر تیک آف می مانند و در این مدت، نه از آنان پذیرایی می شود و نه توضیحی درباره علت پرواز نکردن به آنها ارائه می شود، تا این که به مسافران گفته می شود هواپیما را ترک کنند!

مسافر پرواز کیش ـ اصفهان در این باره می گوید: وقتی بدون هیچ توضیحی، گفتند پیاده شویم، مسافران به دفتر کیش ایر در ترمینال رفتند، اعتراض ها بالا گرفت و حراست فرودگاه هم وارد عمل شد. از کیش ایر خواستیم به ما توضیح و بابت تاخیر، خسارت بدهد، اما دفتر کیش ایر مدعی بود به دلیل اوضاع بد جوی در فرودگاه اصفهان، اجازه پرواز داده نشده است. البته این حرف، دروغ بود زیرا هم مدیر ترمینال و هم یکی از مهمانداران، به ما گفته بودند که هر دو هواپیما، نقص فنی داشته اند.

بعد از مدتی سرگردانی مجدد، کیش ایر از مسافران اصفهان با ساندویچ پذیرایی می کند و بعد از حدود یک ساعت معطلی در ترمینال فرودگاه کیش، دوباره آنان را سوار هواپیما می کنند؛ هواپیمایی که ظاهرا همان هواپیمای اول بوده که نقص آن برطرف شده است. علیرغم این که این پرواز، با پنج ساعت تاخیر و در ساعت 6 بعداز ظهر، کیش را ترک می کند، به مسافران شام داده نمی شود.

مسافر این پرواز که به نظر می رسد لحظات سخت و اضطراب آوری را پشت سر گذاشته، بیش از هر چیز، از این که در تمام لحظات طی شده، مسافران در بی اطلاعی به سر می بردند، گلایه مند است و به تین نیوز می گوید: اگرچه ما شرایط بدی را از سر گذراندیم و مسافران، واقعا خسته و ترسیده بودند، اما بدترین چیز این بود که به ما دروغ گفتند و در حالی که هواپیماها نقص فنی داشت، گفتند فرودگاه اصفهان اجازه نشستن نمی دهد. این که به ما دروغ گفتند از همه چیز بدتر بود.

4062 نمایش

نظر دادن