تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 مهر 1392 ساعت 08:49

رابطه شهید مطهری و رییس دفتر فرح دیبا چیست؟

قبول ریاست دفتر فرح دیبا از سوی دکتر سید حسین نصر همواره محلی برای تاختن به او بوده و حضور او در دفتر فرح یکی از مناقشات مخالفان او در داخل بوده و هست.

به گزارش آخرین نیوز، فضای فعلی کشور گویا راه را برای بازگشت بسیاری از ایرانیان و ایران دوستان خارج از کشور باز کرده است. از جمله این افراد سید حسین نصر است که در گفتگویی به برخی نکته‌ها در خصوص حضور در دفتر فرح اشاره کرده است. او اگرچه در این گفتگو تلویحا از پشیمانی برای این حضور در دفتر فرح سخن گفته اما یک نکته دیگر را هم اضافه کرده که واکنش‌هایی را در پی داشته است.

سید حسین نصر درباره پذیرش ریاست دفتر فرح دیبا گفته: «تنی چند از آقایان علمای بنام آن زمان در مورد پذیرفتن این نوع مشاغل به من اصرار میکردند. اسم آنها را نمیخواهم ببرم و فقط یکی را نام میبرم که آن هم مرحوم مطهری است.»

اینکه دکتر نصر هیچ سخنی از علمای بنام مدنظر به میان نیاورده و به شهید مطهری اشاره کرده، باعث موضع گیری علی مهطری شد.

او در یادداشتی نسبت به این نقل قول منتسب به شهید مطهری واکنش نشان داد و خیلی محترمانه از دکتر نصر خواست توجیه بهتری برای قبول مسئولیت در دفتر فرح دیبا مطرح کند. متن یادداشت علی مطهری بدین شرح است:

«نمیخواهم نسبت دروغگویی به آقای دکتر نصر که فرد محترمی هستند بدهم، ولی این سخن با آنچه اینجانب از پدرم در این موضوع شنیدهام سازگار نیست و لاجرم یکی از این دو باید خلاف واقع باشد. از جمله زمانی که استاد مطهری عکس آقای دکتر نصر را در حال تعظیم در مقابل فرح در صفحه اول روزنامه کیهان دیدند جمله ای در نکوهش ایشان گفتند که قابل نقل نیست. یا در جای دیگر فرمودند: «دکتر نصر تحت فشار همسرش که دائم به او می گفت تو از اقران خود عقب ماندی، این پست را پذیرفت.»

بهتر است آقای دکتر نصر به جای این تمسک‌ها، کار خود را مثلا با اصل «استفاده از پایگاه دشمن به نفع اسلام» توجیه کنند که در زمان ائمه علیهم السلام نیز مصداق داشته است یا همان طور که در این مصاحبه فرمودهاند، همین را بگویند که «من اشتباه کردم» و این امر چیزی از منزلت علمی و خدمات ایشان به فرهنگ و معارف اسلامی نمی کاهد.»

2936 نمایش

نظر دادن