تاریخ انتشار: پنج شنبه, 21 شهریور 1392 ساعت 09:21

رییس معزول علامه به استاد منتقد : آقای آیت‌اللهی واقعا جاهل هستند!

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به سوالی درباره نامه سرگشاده رئیس پژوهشگاه علوم انسانی در واکنش به اظهارات صدرالدین شریعتی در مصاحبه با روزنامه کیهان گفت: این نامه در مراجع قضایی در حال پیگیری است. بنده جوابی به آن نمی‌دهم و ان‌شاءالله آقای آیت‌اللهی در صحن دادگاه در خصوص اتهاماتی که زده‌اند، پاسخ دهند.

به گزارش ایسنا، سید صدرالدین شریعتی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: آقای آیت‌اللهی اتهاماتی را در آن نامه عنوان کرده‌اند که باید پاسخ دهند زیرا بنده مطالبی را عنوان کردم که قابل استناد است و اسناد آن هم در مراجع اطلاعاتی و امنیتی و هم در دانشگاه و سایر مکان‌های دیگر وجود دارد. بنده قصد پاسخگویی به سخنان ایشان را ندارم زیرا خداوند در قرآن می‌فرماید «وقتی آدم‌های جاهل به آنها خطاب می‌کنند جز اینکه بگویند سلام ‌علیکم حرف دیگری ندارند». آقای آیت‌اللهی واقعا جاهل هستند و نفهمیدند چه مسائلی را مطرح کردند.

وی در پاسخ به این سوال که شکایت شما از ایشان در چه مرحله‌ای است؟ گفت: از ایشان شکایت کردم که فعلا در مراحل ابتدایی است زیرا آقای آیت‌اللهی ادعایی کردند که باید آن را ثابت کنند. من بحثی با ایشان ندارم و بنا ندارم اسم اشخاص را ببرم، هیچ‌وقت هم نام اشخاص را نبردم. کلیاتی را در اظهارات خود مطرح کردم اما اینکه بخواهند آن را به همه اساتید تعمیم دهند جز مغرضانه بودن، برداشت دیگری نیست.

شریعتی اظهار کرد: آقای آیت‌اللهی از ابتدا که من در دانشگاه حضور داشتم با من غرض‌ورزی داشتند و این غرض‌ورزی ظاهرا ادامه دارد.

وی همچنین تاکید کرد: قصد من از گفتن آن مطالب (در مصاحبه با کیهان) توهین و جسارت به ساحت اساتید دانشگاه نبوده است و معتقدم اساتید دانشگاه علامه طباطبایی افرادی فرهیخته و بزرگوار هستند که در بسیاری از امور مانند سیاست‌گذاری در کارهای علمی، اجرایی، توسعه برنامه‌های مربوط به بازنگری علوم انسانی و تهیه نقشه جامع علمی کشور با جدیت هرچه تمام‌تر زحمت کشیده‌اند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا آیت‌اللهی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی روز سه‌شنبه در نامه‌ای سرگشاده، به سخنان رئیس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌و‌گو با روزنامه کیهان واکنش تندی نشان داد.

3207 نمایش

نظر دادن