تاریخ انتشار: شنبه, 29 تیر 1392 ساعت 09:24

حمله خمپاره اي به حرم حضرت زينب (س) در ماه رمضان

مدير اداره امور حرم زينب (س) در حمله خمپاره اي به اين حرم به شهادت رسيد.

به گزارش آريا به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ،‌ مدير اداره امور حرم حضرت زينب (س) در حمله جديد گروه هاي مسلح تروريست با چهار گلوله خمپاره به اين حرم واقع در ريف دمشق به شهادت رسيد.

حرمت ماه رمضان باعث نشد گروههاي مسلح دست از حمله بردارند و آنها از اين فرصت بهره برداري و با چهار گلوله خمپاره به حرم حضرت زينب (س) حمله کردند .

احمد فرحات گزارشگر شبکه المنار در حاليکه تصاوير حمله خمپاره اي تروريستها به حرم حضرت زينب (س) پخش مي شد و آنها اين تصاوير را در پايگاههاي اينترنتي قرار داده اند گفت : اين چهار گلوله خمپاره به نزديکي حرم شريف حضرت زينب (س) اصابت کرد و باعث شهادت انس روماني مدير اداره امور حرم و همچنين به خسارات مادي منجر شد .

چنين حملاتي در طول بحران سوريه متوقف نشده است . شديدترين حملات به حرم حضرت زينب (س) نيز ماه مارس گذشته بود . در آن زمان انفجاري در نزديکي يکي از درهاي اين حرم رخ داد و خسارات مادي به بار آورد.

انفجار ديگري در ژوئيه گذشته در پارکينگ خودروها نزديک بيمارستان صدر در منطقه حضرت زينب (س) رخ داد . اين انفجار ناشي از خودروي بمب گذاري شده بود که يک فرد انتحاري رانندگي آن را به عهده داشت و در اين حمله شماري زخمي شدند.

نوامبر گذشته نيز 11نفر از جمله شماري زن و کودک در انفجار بمبي در نزديکي حرم حضرت زينب ( س) به شهادت رسيدند و شمار ديگري زخمي شدند .

حملات ديگري به اين حرم مانند گلوله باران ، منفجر کردن و تک تيراندازي صورت مي گيرد که به شهادت شماري منجر شده است علاوه بر اينکه برخي علما نيز در اين منطقه ترور شده‌اند.

همه اينها باعث نشده است که زائران از آمدن به اين حرم و اقامه نماز در آن خودداري کنند.

حرم حضرت سکينه ( س) در شهر داريا در ريف دمشق نيز هدف حمله قرار گرفته است و گروههاي مسلح آن را به مرکز نظامي تبديل کردند که به خرابي هايي در ديوارها و گنبدش منجر شده است .

حمله به مقدسات از اين هم فراتر رفته است و گروههاي مسلح قبر صحابي بزرگ حضرت رسول (ص) يعني حجر بن عدي کندي را در شهر عدرا در ريف دمشق نبش قبر کردند که با خشم گسترده اعراب و مسلمانان عليه افراد مسلح مواجه شد که براي مقدسات اسلامي مسيحي حرمتي قائل نيستند .

3179 نمایش

نظر دادن