تاریخ انتشار: جمعه, 13 ارديبهشت 1392 ساعت 07:01

انتقاد یک کاندیدای احتمالی از «جامعه مدنی» خاتمی

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان در مورد نقاط مثبت و منفي دولت‌هاي سازندگي، اصلاحات و کنوني اظهار داشت: در درجه نخست نبايد تمام نقاط مثبت دولت‌هاي گذشته اعم از احمدي‌نژاد، هاشمي رفسنجاني و خاتمي را فراموش کنيم چراکه هر يک از آن‌ها تاريخ انقلاب را تشکيل مي‌دهد.

وي با بيان اينکه مهمترين ضعف دولت‌هاي نهم و دهم عدم اتخاذ سياست راهبردي است خاطرنشان کرد: در اين دولت‌ها به بهانه استفاده از جوانان افراد مجرب کنار گذاشته‌اند و از تجربه افراد باسابقه در کنار جوانان بهره برده نشد.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرايان سپس به مهمترين نقطه ضعف دولت اصلاحات پرداخت و گفت: توسعه سياسي افراطي به خصوص در دوره نخست رياست جمهوري محمد خاتمي اصلي‌ترين ضعف دولت اصلاحات به شمار مي‌رود به طوري که توسعه اقتصادي را فراموش کرد.

نماينده مردم تهران در مجلس تصريح کرد: در اين دوره دعواهاي سياسي به اوج خود رسيد و مسائلي نظير قتل‌هاي زنجيره‌اي و مفاهيمي چون توسعه سياسي وقت مملکت را تلف کرد و البته توهين‌ها به برخي اشخاص نظير هاشمي رفسنجاني آغاز شد.

دبيرکل جامعه مهندسين با اذعان بر رابطه حسنه کنوني هاشمي رفسنجاني با اصلاح‌طلبان بيان داشت: اما در آن روزها شرايط به گونه‌اي ديگر بود و بالاترين، سنگين‌ترين و جدي‌ترين حملات به وي را اصلاح‌طلبان انجام مي‌دادند به طوري که با هجمه‌اي که در مجلس ششم به راه افتاد مانع رأي آوردن آقاي هاشمي شدند.

باهنر با تأکيد بر اينکه در اين دوران هنجارشکني‌ها آغاز شد ابراز داشت: مفاهيم کلي و انتزاعي چون جامعه مدني مطرح شد که تفاسير متفاوت و حتي متناقضي چون مدينةالنبي، مدينه فاضله ارسطو و جامعه لائيک از آن استنباط مي‌شد.

اين کانديداي احتمالي رياست جمهوري سپس به دوران سازندگي نيز اشاره کرد و گفت: در اين دوره جريان آباداني بعد از جنگ و توسعه در دستور کار قرار گرفت اما اين دولت نيز يک اشتباه استراتژيک بزرگ مرتکب شد و آن هم غفلت و عدم توجه به وزن دادن به فرهنگ جهاد و شهادت بود.

وي با اشاره به تذکرهاي مکرر مقام معظم رهبري در فاصله 71 تا 72 مبني بر تهاجم فرهنگي و مراقبت براي گرفتار نشدن نسل جوان به شبيخون فرهنگي بيان داشت: گويا در اين شرايط گوش‌ها کر بود و نتيجه‌اش نيز داستان اتفاقات سال 76 به بعد بود.

1391 نمایش

نظر دادن