تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 11:03

درمان بیماری «قند خون»/ قندهای چپ گرا را بشناسید

ميكروب ها عسل را نمي خورند؛ بلکه قند و شكر را مي خورد و تكثير مي شود. مگس سراغ عسل نيامده و مورچه به سراغش مي آيد. عسل چپ گرا بوده و زنجيره ای را که وجود دارد، كامل مي كند. عسل براي جذب نياز به انسولين ندارد چراکه خودش انسولین دارد.

یا من اسمه دواء و ذکره شفاء

به گزارش خبرنگار سلامت «آخرین نیوز» بیماری قند خون یا دیابت از افزایش میزان قند در خون حکایت می کند و از آسیب دیدن بخش کنترل کننده قند در خون خبر می دهد.

به طور کلی قندها دو نوع هستند:

  • راست گرا
  • چپ گرا

بدن انسان تنها با قند چپ گرا سازش دارد که در حالت تجزيه نور را به سمت راست مي تاباند و ميكروب نمي تواند از آن تغذيه كند. (مثل عسل، انگور، خرما، توت، انجیر و ...)

اما قند راست گرا که در حالت تجزيه نور را به سمت راست مي تاباند، محل رشد ميكروب است. (مثل قند، شكر ، شكلات و ...). قندهای مصنوعی از چغندر قند بدست می آید و پس از تصفیه آماده مصرف می شود.

یکی دیگر از این قبیل قندها انواع شیرینی جات قنادی ، شکلات ها ، آبنبات ها و سایر شیرینی جات است که از قند و شکر تهیه می شوند. استفاده مداوم از قندهای راست گرا، انسان را دچار بیماری های متعدد و صعب العلاج می کند.

اما نکته مهم و حیات بخش که راه درمان بسیاری از بیماری هاست، این است که در قرآن در دو جا کلمه شفاء آمده:

  1. قرآن (شفا برای مومنین)
  2. عسل (شفا برای عموم مردم)

عسل

ميكروب ها عسل را نمي خورند؛ بلکه قند و شكر را مي خورد و تكثير مي شود. مگس سراغ عسل نيامده و مورچه به سراغش مي آيد. عسل چپ گرا بوده و زنجيره ای را که وجود دارد، كامل مي كند. عسل براي جذب نياز به انسولين ندارد چراکه خودش انسولین دارد.

http://www.akharinnews.com/media/k2/items/cache/14d7bdfa388a5deecc8e2af6cd6e4878_L.jpg?t=-62169984000

حال با این تفاسیر راه درمان بیماری دیابت ساده نیست؟

حذف قندهای راست گرا و محدود کردن مصرف گوشت، مرغ و تخم مرغ برای دیابتی ها برابر است با سلامتی.

یکي دیگر از مهمترين راههاي کنترل و کاهش قند خون ورزش (پياده روي) در روز به مدت ۳۰ دقيقه است و نياز به مصرف سبزيجات و حبوبات در افراد ديابتي دو برابر افراد عادي است.

داروهاي گياهي مي توانند در کاهش قند خون نقش مهمي ايفا نمايند. به عنوان مثال شنبليله با کاهش سرعت جذب گلوکز در دستگاه گوارش موجب افزايش توانايي بدن در کنترل نمودن قند خون مي گردد همچنين دارچين با افزايش سرعت سوخت گلوکز بوسيله سلولهاي بدن موجب جلوگيري از افزايش ناگهاني قند خون مي گردد. گياهاني نظير سنبل الطيب، برگ توت سياه، برگ درخت گردو، تخم گشنيز، سير و پياز مي توانند در کاهش قندخون مفيد باشند.

همچنین پیاز و سیر باعث افزایش میزان انسولین در خون می ‌شوند.

نکاتی دیگر درباره درمان قند خون

انسولین گیاهی یکی از ترشحات لوز المعده برای تنظیم قند بدن است، در اثر کم کاری این غده و کم شدن انسولین، شخص مبتلا بمرض قند می شود. در آب شلغم نیز انسولین گیاهی به مقدار زیادی وجود دارد و نوشیدن آب شلغم را به کلیه مبتلایان به دیابت توصیه می نماییم.

یکی از این خوراکی ها که دارای انسولین می باشد هویج است که خوردن آن سبب میشود شخص مبتلا به دیابت نشود و چنانچه شخص مبتلا شد خوردن آب هویج و زردک در درمان دیابت نقشی موثر دارد.

خوردن توت، مخصوصا توت خشک با آنکه قند دارد برای معالجه مرض قند نافع است.

همچنین میوه قره قات نیز که در آذربایجان میروید در معالجه بیماری قند نقش بسزا دارد.

میوه ها و سبزی هایی که دارای ویتامین( ث )می باشند در تنظیم قند خون(دیابت) موثر بوده و در معالجه و عدم ابتلا به این مرض نقش بزرگی دارند. این ویتامین در نسترن وحشی، فلفل سبز، آب نارنج و آب لیمو، گوجه فرنگی به مقدار زیاد موجود است و نیز در بادام، سیب، زردآلو، موز، خربزه، انار، هلو، گلابی، جعفری، نخود، تره تیزک، توت فرنگی، دارابی، انبه و نارنگی پیدا می شود.

خوردن میوه و غلات و سبزیهایی که ویتامین(ب) دارند برای عدم ابتلا و معالجه دیابت لازم اند:

غلات مانند : گندم، جو، چلتوک، ذرت، ارزن مخصوصا سبوس آنها مخزن ویتامین( ب )می باشند

میوه جات و سبزیجات مانند : پیاز، هویج، کاهو، کاسنی، اسفناج، کلم، سیب، گلابی، آلبالو، گیلاس، هلو، خرما، موز، نارنج، دارابی، بادام، فندق، گردو و زردآلو همچنین لبنیات مخصوصاً ماست و پنیر دارای ویتامین( ب )بوده و برای عدم ابتلا به بیماری دیابت مفید می باشد، جوشانده جوانه جو دارای این خاصیت است که مانع عفونت معده میشود و از رشد میکربهای حصبه، اسهال و وبا جلوگیری میکند و سایر میکربهای موذی معده ای را میکشد و از همه مهم تر اینکه در جو سبز شده، انسولین گیاهی به مقدار زیاد وجود دارد که قند خون(دیابت)را پایین می آورد.

3418 نمایش

نظر دادن