تاریخ انتشار: شنبه, 20 آذر 1395 ساعت 12:19

یک میلیون جوان ایرانی در نوبت اعزام به سوریه

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تنها در مقطع فعلی اگر مقام معظم رهبری حکم جهاد در سوریه یا عراق را بدهند، حداقل بیش از یک میلیون جوان در نوبت اعزام هستند تا به حکم ولی ففیه خود، "لبیک" بگویند.

ابوالفضل حسن بیکی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برهه کنونی اشتیاق و میل جوانان و حتی نوجوانان کشورمان برای حضور در جبهه های سوریه و عراق جهت دفاع از حرم اهل بیت (ع) بسیار زیاد شده است عنوان کرد: افراد زیادی در این راستا ثبت نام کرده اند و فشارهای زیادی برای اعزام وجود دارد.

وی با بیان اینکه تنها در مقطع فعلی اگر مقام معظم رهبری حکم جهاد در سوریه یا عراق را بدهند، حداقل بیش از یک میلیون جوان در نوبت اعزام هستند تا به حکم ولی ففیه خود، "لبیک" بگویند تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق که درگیر مبارزه با تروریست ها هستند، دو ماموریت "فعالیت های مستشاری" و "اقدامات آموزشی" را بر عهده دارد و دولتهای سوریه و عراق نیز در همین حد از جمهوری اسلامی ایران تقاضای کمک دارند.

مشاور سابق رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح ادامه داد: در میان خیل عظیم داوطلبان برای اعزام به سوریه و عراق، تعداد قابل ملاحظه و بسیار زیادی از جوانان و نوجوانان کم سن و سال وجود دارد؛ در این زمینه مقام معظم رهبری از نظر فقهی فرمودند که افراد بالغ و دارای سن بالا در جبهه سوریه و عراق مشارکت داشته باشند.

حسن بیکی افزود: از سوی دیگر هر یک از رزمندگان ما که در سوریه یا عراق به شهادت می رسند، حرارت عشق به امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) در میان بستگان و نزدیکانشان شعله‌ور می شود و آنها تلاش خود را برای حضور در جبهه مقاومت دوچندان می کنند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر همچون زمان هشت سال دفاع مقدس، تضمیم بر این شده که فرزندان شهدای مدافع حرم اولویتی برای حضور در جبهه ها نداشته باشند و در کشور بمانند و بیشتر به خانواده خود شهید رسیدگی کنند؛ در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی، شاهد بودیم که حضرت امام (ره) اعلام کردند خانواده هایی که 2 شهید یا بیشتر دارند، دیگر رزمنده به جبهه ها اعزام نکنند.

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از خانواده های شهدای مدافع حرم که به تصمیم فرمانده نیروی قدس سپاه در زمینه اعزام به سوریه و عراق معترض هستند، گله مندی‌شان را نزد مقام معظم رهبری می برند که البته ایشان نیز با بصیرت و نگاه راهبرانه ای که دارند، تا کنون از تصمیم سردار سلیمانی دفاع کردند و هر بار که با چنین گله مندی هایی روبرو بودند، می گفتند " شما اینجا باشید و برای نظام کار کنید".

منبع: خبرگزاری میزان

855 نمایش

نظر دادن