تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 آبان 1395 ساعت 11:23

ترامپ: ایران تنها برنده عملیات آزادسازی موصل است

نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا در اظهاراتی مدعی شده است که آزادسازی موصل تنها به نفع ایران است که هم اکنون بیشترین قدرت را در عراق دارد.

تصویر ترامپ: ایران تنها برنده عملیات آزادسازی موصل است

به گزارش آخرین نیوز و به نقل از میزان ، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشت: دونالد ترامپ نامزدجمهوریخواهان برای انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا که خود را نامزد تغییر روند کنونی سیاست حاکم بر نظام سیاسی آمریکا معرفی کرده بار دیگر مخالفت خود را با نحوه عملیات آزادسازی موصل و حضور آمریکا در این عملیات تکرار کرد.

ترامپ با بیان اینکه حضور آمریکا در عملیات آزادسازی صرفا دلایل سیاسی دارد و نیروهای نظامی آمریکا تنها به منظور کمک به پیروزی هیلاری کلینتون در این عملیات حضور دارند در مورد آینده این عملیات اظهار داشت: مقامات آمریکا گروهی شکست‌خورده هستند چرا که آنها در این عملیات از اصل غافلگیری دشمن پیروی نکردند.

دولت اوباما ماه‌ها پیش از شروع عملیات به صورت رسمی اعلام کرد که قصد حمله به شهر موصل دارد.

ترامپ که در جمع هواداران خود در شهر «تمپا» ایالت فلوریدا سخنرانی می کرد با انتقاد شدید از مقامات دولت آمریکا افزود: آزادسازی موصل عملیات سختی خواهد بود، سخت تر از آن چه که مقامات آمریکا تصور می کنند، کشور ما نیاز به تفکرات جدیدی در سطح رهبری دارد، این آقایان نباید پیشاپیش می‌گفتند که قصد حمله دارند.

نامزد جمهوریخواهان در بخش دیگری از نقد خود به حضور آمریکا در عملیات آزادسازی موصل مدعی شد که شرکت در این عملیات هیچ سودی برای آمریکا ندارد، آزادسازی موصل تنها به نفع ایران است که هم اکنون بیشترین قدرت را در این کشور دارد.

1059 نمایش

نظر دادن