تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 ارديبهشت 1395 ساعت 14:45

آخرين تحولات سوريه؛ آغاز عمليات آزاد سازي خان طومان/ هلاکت فرمانده نظامي داعش در ديرالزور

عمليات گسترده ارتش سوريه براي آزاد سازي خان طومان آغاز شد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از العالم، همزمان ، ارتش سوريه و متحدان آن، عمليات گسترده اي در محور اردوگاه حندرات در شمال شرق حلب آغاز کرده اند.
ارتش سوريه و متحدان آن عمليات مقدماتي خود را با پشتيباني نيروي هوايي و توپخانه براي فراهم کردن مقدمات آزادي و پاکسازي مناطق حومه حلب آغاز کرده اند.
حملات موشکي و توپخانه اي عليه مواضع عناصر مسلح گروه تروريستي جيش الفتح در حومه جنوبي حلب و مواضع گروه تروريستي جبهه النصره در حومه شمالي با پشتيباني نيروي هوايي سوريه آغاز شد.
اين عمليات با هدف تحکيم سيطره بر اردوگاه حندرات و آزادسازي مجدد خان طومان اجرا مي شود.
ربيع کله وندي خبرنگار العالم در سوريه همراه با پخش تصاويري از درگيري ها در حلب، گفت: ارتش سوريه حملات مقدماتي خود را عليه گروه موسوم به جيش الفتح که پيش از اين وارد روستاي خان طومان شده بودند، آغاز کرد و مواضع و تجهيزات و تحرکات آنها را هدف قرار داد تا زمينه را براي يورش به منطقه و آزادسازي آن آماده کند. همزمان با اين اقدامات، ارتش سوريه و متحدان آن، عمليات گسترده اي در محور اردوگاه حندرات در شمال شرق حلب آغاز کرده اند.
اين عمليات با پشتيباني نيروي هوايي انجام مي شود و طي آن مواضع اصلي گروه تروريستي جبهه النصره در اين اردوگاه هدف قرار مي گيرد تا زمينه براي پيشروي نيروهاي زميني براي آزادسازي اين اردوگاه آماده شود.
ارتش سوريه و متحدان آن عمليات راهبردي مهمي را آغاز کرده اند که هدف از آن پاکسازي حومه حلب و قطع ارتباط کاستلو به عنوان تنها گذرگاه عناصر مسلح موجود به سمت محله هاي شرقي حلب است.

حمله جنگنده هاي روسيه به مواضع تروريستها
تلويزيون الجزيره از حمله جنگنده هاي روسيه به اردوگاه حندرات و جاده کاستيلو و منطقه کرم الطراب در حلب خبر داد.

هلاکت شماري از تروريست هاي داعش در ديرالزور
نيروهاي ارتش سوريه شماري از تروريستهاي گروه تکفيري صهيونيستي داعش را که قصد داشتند از سمت قبرستان، به فرودگاه نظامي ديرالزور نفوذ کنند به هلاکت رساندند.

هلاکت فرمانده نظامي داعش در ديرالزور
ابومحمد الانصاري فرمانده نظامي داعش در ديرالزور سوريه به هلاکت رسيد.
تلويزيون الميادين گزارش داد: در درگيريهاي ارتش سوريه با عناصر داعش، ابومحمد الانصاري فرمانده نظامي اين گروه تروريستي در ديرالزور به هلاکت رسيد.
نيروهاي ارتش سوريه موفق شدند تروريستهاي داعش را از اداره غلات ديرالزور بيرون برانند. اين مرکز چند ساعت در اختيار داعش قرار گرفته بود.

آزادسازي بيمارستان ديرالزور
نيروهاي ارتش سوريه و همپيمانانش توانستند بيمارستاني را در اطراف شهر ديرالزور سوريه از دست تروريستها آزاد کنند.
به گزارش العالم، يک منبع نظامي سوريه اعلام کرد، عناصر داعش پس از نفوذ به بيمارستان "الاسد" شماري از پزشکان و بيماران و شهروندان را گروگان گرفتند.
نيروهاي سوري با پشتيباني همپيمانان توانستند در عملياتي اين بيمارستان را از دست تروريستها آزاد کنند.
نيروهاي ارتش سوريه همچنين حمله عناصر داعش به فرودگاه نظامي ديرالزور را ناکام بگذارند. جنگنده هاي سوري هم مواضع تروريستهاي داعش را در اطراف فرودگاه و مناطق الرشديه، الصناعه و حويجه صکر هدف قرار دادند.
دير الزور در شرق سوريه، منطقه‌اي نفت‌خيز و مسير حياتي رقه، پايتخت خودخوانده داعش در سوريه، را به عراق وصل مي‌کند.
داعش نيمي از شهر دير الزور را در اختيار دارد و تلاش مي کند اين شهر را کاملا تحت کنترل بگيرد.

نقض آتش بس توسط تروريستها
تروريست ها طي 24 ساعت 6 بار آتش بس را در سوريه نقض کردند.
به گزارش خبرگزاري سوريه سانا، موارد نقض آتش بس در سوريه با نقض شش مورد جديد طي 24 ساعت گذشته به 538 مورد از آغاز اجراي توافق اتش بس رسيده است.
مرکز هماهنگي آتش بس سوريه مستقر در پايگاه حميميم شش مورد نقض آتش بس را طي 24 ساعت گذشته در مناطق حلب و دمشق به ثبت رسانده است.
گروه تروريستي موسوم به جيش الاسلام مواضع نيروهاي سوري را در غوطه شرقي در ريف دمشق و ناحيه الاسد را در حلب با موشک و خمپاره هدف حمله قرار دادند. توافق آتش بس گروه هاي تروريستي داعش و جبهه النصره را شامل نمي شود.

انفجار تروريستي در قامشلي
در انفجار خودرو بمب گذاري شده در قامشلي سوريه دو نفر کشته شدند
به گزارش خبرگزاري رويترز، يک مسئول کردي سوريه اعلام کرد بر اثر انفجار خودرو بمب گذاري شده در شهر قامشلي در شمال شرقي سوريه دو نفر کشته شدند.   
اداره امنيت محلي 10 روز پيش درباره احتمال وقوع حمله تروريستها هشدار داده بود.   
عبدالله سعدون مسئول اطلاع رساني در نيروي امنيت داخلي کردي (آسايش) به رويترز گفت اين خودرو بمب گذاري شده در تعميرگاه خودروها منفجر شد و افزود يکي از کشته ها در اين تعميرگاه کار مي کرد و فرد ديگر از نيروهاي يگانهاي مدافع خلق کردي سوريه بود که نزديک محل انفجار حضور داشت.   
نيروهاي مدافع خلق کردي مناطق گسترده اي از شمال شرق سوريه از جمله بيشتر استان حسکه را که شهر قامشلي در آن قرار دارد در کنترل خود دارند.   
ديده بان حقوق بشر سوريه گفت در اين انفجار دو نفر کشته و دست کم پنج نفر ديگر نيز زخمي شدند.   
رسانه هاي رسمي سوريه اعلام کردند در اين انفجار پنج نفر کشته شدند.  
سعدون افزود آسايش 10 روز پيش به شهروندان درباره احتمال ورود خودروهاي بمب گذاري شده به اين منطقه هشدار داده بود.   
دو هفته پيش انفجاري انتحاري در يک ايست بازرسي کشته شدن دست کم شش نفر از نيروهاي امنيت داخلي کردي را در قامشلي به دنبال داشت.   

حمله داعش به مرکز خبري راديو و تلويزيون شهر حلب
تلويزيون العالم از مجروح شدن تعدادي از خبرنگاران در مرکز خبري راديو و تلويزيون شهر حلب بر اثر شليک خمپاره تروريست هاي مسلح خبر داد. 

1172 نمایش

نظر دادن