تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 اسفند 1394 ساعت 14:39

زیباکلام: ظریف و عارف می‌توانند گزینه‌های جدی ریاست‌جمهوری سال 96 باشند

صادق زیباکلام با بیان اینکه عارف و ظریف می‌توانند گزینه‌های جدی برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری باشند، پیش‌بینی کرد که حسن روحانی از کاندیداتوری در سال ۹۶ خودداری کند.

صادق زیباکلام از فعالان برجسته سیاسی اصلاح‌طلب طی گفت‌وگویی با روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد، پیش‌بینی کرد که حسن روحانی در سال 96 کاندیدای ریاست‌جمهوری نشود.

به گزارش آخرین نیوز، زیباکلام در پاسخ به این سؤال که "از دیدگاه شما همراهی عارف و روحانی در سفر یزد چه پیامی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 دارد؟"، پاسخ می‌دهد: من یکی از کسانی هستم که این نظر را مطرح کردم که آقای روحانی اگر اصراری بر این نداشته باشد تا در سال 96 برای دور دوم ریاست‌جمهوری بایستد و به جای کاندیداتوری دوباره در ریاست جمهوری، بگوید من یک رسالتی داشتم و آن بیرون کشیدن کشور از چاه عمیق هسته‌ای بود و آن را هم به خوبی انجام دادم و حالا کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شوم، آن موقع محمدرضا عارف در کنار محمدجواد ظریف می‌توانند مهمترین گزینه‌های مورد حمایت او در ریاست‌جمهور 96 باشند.

وی در ادامه می‌گوید: مطمئناً اگر حسن روحانی دست به چنین کاری یعنی کناره‌گیری از ریاست‌جمهوری 96 بزند یک شأنیت و ارج و قرب بالا در مجلس خبرگان پیدا می‌کند و این شأنیت او در آینده خبرگان می‌تواند معنا و مفهوم خاصی داشته باشد. به عبارتی از حسن روحانی برنامه‌های ویژه برای مجلس خبرگان در ذهن داشته باشد، ممکن است از ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند و در آن صورت آقای عارف گزینه ریاست‌جمهوری خواهد بود.

به گزارش تسنیم، پیش‌تر برخی دیگر از چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب خواستار عدم کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات 96 شده بودند.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1085 نمایش

نظر دادن