تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 اسفند 1394 ساعت 11:18

وقتی خبرگان به احترام منتخب اول تهران برمی‌خیزند

آخرین اجلاس خبرگان چهارم، صبح امروز در حالی آغاز شد که نتایج معنادار انتخابات دوره پنجم این مجلس، بر آغاز و ادامه روند اجلاس نوزدهم سایه افکنده است.

به گزارش آنا، نخستین بازتاب‌های انتخابات هفتم اسفند در اجلاس صبح امروز ـ سه‌شنبه ـ زمانی خود را نشان داد که منتخب اول مردم تهران، وارد ساختمان مجلس قدیم شد.

به محض ورود آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، سه ردیف اول خبرگان به احترام آیت‌الله برخاستند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به محض ورود، با نگاهی به جایگاه هیأت رئیسه، به اعضای آن و رئیس مجلس خبرگان سلام کرد.

آیت‌الله محمد یزدی رئیس دوره چهارم خبرگان رهبری بر کرسی ریاست مجلس خبرگان نشسته بود. او نتوانسته در انتخابات خبرگان پنجم پیروز شود و از ورود به مجلس پنجم خبرگان بازماند.

آیات سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی و محمدعلی موحدی‌کرمانی به عنوان نواب رئیس و سیداحمد خاتمی و قربانعلی دری نجف‌آبادی نیز به عنوان منشی در جایگاه هیأت رئیسه مجلس خبرگان حضور داشتند.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری، نیز که منتخب سوم مردم تهران در انتخابات هفتم اسفند است، زمانی به جلسه پیوست که آیاتی از قرآن کریم در حال تلاوت بود. روحانی صبر کرد تا تلاوت قرآن به پایان برسد و پس از آن، در میان احترام اعضای خبرگان وارد اجلاس شد و در کنار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشست.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و حجت‌‌‌‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات نیز در این اجلاس حضور دارند.

از دیگر حواشی جلسه امروز، صندلی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی بود که تا یک ربع بعد از آغاز جلسه خالی مانده بود.

دیگر بازتاب رأی هفتم اسفند مردم، در اجلاس امروز، سخنان آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری بود.

وی که بعد از به صدا درآوردن زنگ آغاز جلسه، سخنان خود را آغاز کرد، از شایعات سخن گفت و هرگونه اقدام برای ورود غیرمعمول به خبرگان را تکذیب کرد.

یزدی در این باره گفت: خبر تلاش عده‌ای برای انصراف نمایندگان منتخب مجلس خبرگان رهبری برای ورود من به مجلس آینده شایعه است. از ناحیه کسی اقدامی صورت نگرفته که من وارد مجلس خبرگان رهبری شوم.

وی افزود: من تسلیم قانون هستم و حاضر نیستم تخلفی صورت بگیرد.

آیت‌الله یزدی که سخنانش بوی خداحافظی با مجلس خبرگان را می‌داد، اضافه کرد: خوشبختانه برای دوره پنجم خبرگان رأی نیاوردم و در آینده در خدمت‌تان نیستم و از این اتفاق خوشحالم. خوشحالم که باری از روی دوشم برداشته شده است.

امروز همچنین‌ صندلی خالی آیت‌الله عباس واعظ طبسی در ساختمان قدیم مجلس، خودنمایی می‌کرد. آیت الله واعظ طبسی که در چهار دوره گذشته خبرگان همواره عضو بوده است، در آستانه اجلاسیه چهارم دوره پنجم دارفانی را وداع گفت.

عکس او و همچنین آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در این اجلاسیه بر روی صندلی به عنوان یادبود حضور داشت. آیت‌الله خزعلی نیز 25 شهریور 1394 از دنیا رفت.

(ادامه دارد...)

نوزدهمین اجلاس خبرگان رهبری صبح امروز سه‌شنبه 18 اسفند به ریاست آیت‌الله یزدی و با حضور نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی آغاز شد.

این اجلاس آخرین دوره اجلاس خبرگان در دوره چهارم است و 4 خردادماه 95 دوره پنجم مجلس خبرگان افتتاح خواهد شد. در نوزدهمین اجلاس خبرگان که طی امروز و فردا 18 و 19 اسفند برگزار می‌شود، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت سخنرانی می‌کنند. اعضای مجلس خبرگان روز پنجشنبه 20 اسفند نیز با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

5611 نمایش

نظر دادن