تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 دی 1395 ساعت 09:41

دلواپسی دوباره "عادل الجبیر" درمورد توافق هسته‌ای ایران!

وزیر خارجه عربستان تأکید کرد: اگر آمریکا قانون جاستا را اجرا کند، بیشتر از عربستان خود این کشور ضرر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در سخنان خود در مجمع جهانی اقتصادی در داووس گفت: اگر آمریکا قانون جاستا (عدالت علیه حامیان تروریسم) را اجرا کند بیشتر از عربستان خود این کشور ضرر خواهد کرد.

وی به موضوع روابط میان عربستان و ایران نی پرداخت و مدعی شد که ایران بزرگ‌ترین حامی تروریسم در خاورمیانه است.

عادل الجبیر با اتلاش برای ایجاد شبهه در توانمندی‌های امنیتی ایران و فرافکنی در این باره ادعا کرد: توانایی‌ها و امکانات ایران محدود است و درگیری‌هایی در ایران درباره روش حکومت وجود دارد. آنچه که جالب توجه است این است که تقریبا تمامی کشورهای جهان به جز ایران در معرض حملات داعش و القاعده قرار گرفته‌اند. چرا؟

وی در ادامه ادعاهایش گفت: تعدادی از کشورها از جمله عربستان نگران توافق هسته‌ای ایران هستند. 10 یا 12 سال آینده چه اتفاقی برای توانایی‌های ایران درباره غنی‌سازی هسته‌ای خواهد افتاد. آیا به ایران اعتماد هست که دوباره دنبال سلاح هسته‌ای نباشد؟ فکر نمی‌کنم اعتمادی وجود داشته باشد.

الجبیر مدعی شد: موضوع دیگر درباره ایران این است که توافق‌نامه مربوط به موشک‌های بالستیک را نقض می‌کند. اینکه ایران در طول چند سال از عمل به مسئولیت‌های خود شانه خالی کرده مسئله نگران کننده‌ای است ما امیدواریم که جهان در قبال مسئول دانستن ایران درباره حمایتش از تروریسم و مداخله در امور منطقه جدی باشد.

842 نمایش

نظر دادن