تاریخ انتشار: پنج شنبه, 16 دی 1395 ساعت 04:00

رسانه‌های اصولگرا: بازی رد صلاحیت روحانی!

سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه با يك رسانه در پاسخ به سوالی درباره تایید صلاحیت روسای جمهور در دوره دوم می‌گوید: «هیچ تضمینی در این جهت نبوده و نیست. قانونا شورای نگهبان در همه ادوار صلاحیت روسای جمهوری مستقر را هم دقیقا بررسی کرده است. حالا در این چند دور گذشته، نتیجه مثبت بوده است. این رویه قانونی و همیشگی شورای نگهبان بوده و طبیعتا همیشه هم اجرا خواهد شد».

به گزارش آخرین نیوز به نقل از روزنامه قانون، برخی از رسانه‌های اصولگرا با پررنگ کردن این بخش از اظهارات آقای کدخدایی به دنبال القای این موضوع هستند که این بحث ناظر بر انتخابات پیش روست. برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز به این موضوع دامن زده و احتمال ردصلاحیت را برای روحانی مطرح می‌کنند. درحالی که واقعیت این طور نیست و این بحث‌ها بیشتر برای آشفته‌ کردن فضای افکارعمومی مطرح و به آن دامن زده می‌شود.

جالب است بدانیم درست چند ساعت بعد از آنکه این بخش از گفته‌های سخنگوی شورای نگهبان بازتاب پیدا کرد، متنی در کانال‌ها و گروه‌های اصولگرا منتشر شد که مدعی بود، حسن روحانی نه تنها ردصلاحیت نمی‌شود بلکه این بازی ساخته سه دسته زیر است:

اول: محفل عالی‌جناب پدرخواندهِ دولت یازدهم است (بخوانید هاشمی رفسنجاني). که به اعتقاد نویسنده که در رسانه‌های اصولگرا با عنوان کار‌شناس استراتژیک شناخته می‌شود قصد تعویض روحانی با جهانگیری را دارد.

دوم: «محفل نانجیبان فتنه‌گر».

سوم: «محفل وابسته به دولت است» (با نیت مظلوم‌نمایی).

سپس نتیجه گیری می‌شود: «خبرسازی درباره رد صلاحیت روحانی، سناریوی محافل‌ قدرت‌طلب برای خروج از بن‌بست روحانی و سرپوش گذاشتن به آدرس غلطی بوده که با نام دولت تدبیر و امید در انتخابات ۹۲ به مردم دادند».

به طور حتم زمان و ماه‌های پیش‌رو اثبات خواهد کرد که چه کسانی در مورد این مساله خبرسازی کردند و سابقه انتشار «بررسی دوباره صلاحیت حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲» که بعد از یک شب انتشار از خروجی یک خبرگزاری حذف شد، چه بوده است!

این موضوع ناگفته‌هایی دارد که بخشی از آن از سوی محافل نزدیک به احمدی‌نژاد در رسانه‌های آن‌ها منتشر شده است. موضوعی که باید مفصل و جداگانه در محل خود به آن پرداخت.

720 نمایش

نظر دادن