تاریخ انتشار: شنبه, 20 آذر 1395 ساعت 11:18

آماده شدن گزارش سانحه قطار «تبریز- مشهد» در کمیسیون عالی سوانح کشور

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از آماده شدن گزارش بررسی سانحه قطار «تبریز- مشهد» در کمیسیون عالی سوانح کشور خبر داد.

‌سعید محمد زاده در بازدید از حوزه زیرساخت‌های ریلی استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در این خصوص کمیسیون عالی سوانح گزارش خود را آماده کرده است که روز گذشته و امروز این گزارش در کمیسیون عمران مجلس و در استان سمنان ارائه‌شده است.

وی در پاسخ به مقصران اصلی سانحه قطار «تبریز- مشهد» گفت: در گزارش کمیسیون عالی سوانح نسبتاً مبسوط و مفصل و به‌طور کامل به عناصر این سانحه پرداخت‌شده است.

محمد زاده با اشاره به دوخطه کردن مسیر «قزوین – زنجان» و «قزوین – تهران» هم گفت: خوشبختانه پروژه افزایش خطوط مسیر تهران تا زنجان پروژه‌ای است که از سال 93 آغازشده و پیشرفت این پروژه بسیار خوب و مناسب بوده است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که تا قبل از پایان سال جاری امکان به ثمر رساندن پروژه خط دوم «تهران – قزوین» و تا پایان سال آینده خط دوم قزوین - زنجان هم افتتاح شود.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور اضافه کرد: خوشبختانه با حمایتی که از حمل‌ونقل شبکه ریلی کشور در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته‌شده است، امیدواریم بتوانیم زمینه توسعه حمل‌ونقل ریلی و توسعه ناوگان را به‌صورت جدی داشته باشیم و جهش خوبی را در این زمینه به انجام برسانیم.

محمد زاده با اشاره به اینکه نزدیکی قزوین به تهران و کرج گریزی هم به بحث قطار حومه‌ای زد و گفت: خوشبختانه با افزایش خطوطی که انجام‌شده، مسیر تهران تا کرج از یک خط به چهار خط و مسیر کرج به قزوین بااعتباری نزدیک بر 500 میلیارد تومان به دو خط توسعه داده‌شده و در حال انجام است که رقم قابل‌توجهی است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: پس‌ازاین پروژه با سایر روش‌ها هم‌ظرفیت این شبکه‌ها افزایش پیدا می‌کند و خطوط ریلی «تهران – کرج» و «کرج – قزوین» را به‌صورت حومه‌ای خواهیم داشت که امیدواریم با تراک بندی که در این مسیر انجام می‌شود، بتوانیم ظرفیت بیشتری داشته باشیم.

615 نمایش

نظر دادن